ایرانپزشکی و سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: ۷۰ درصد بودجه مبارزه با کرونا پرداخت نشده است

یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفته با شیوع بیماری کرونا ۵۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده که همین امر پرداخت کارانه کادر درمان را با مشکل مواجه کرده است.

این نماینده همچنین گفته از یک میلیارد دلاری که برای مبارزه با کرونا برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده بود، تاکنون ۳۰ درصد پرداخت شده است و سرنوشت ۷۰ درصد این پول مشخص نیست.

یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ضرورت افزایش کادر درمان و استخدام نیروی جدید در بیمارستان‌ها برای جلوگیری از فرسودگی کادر درمان، گفته: «بیماری کرونا به طور جدی تبدیل به یک بیماری مزمن شده و مدت‌هاست که طول کشیده است؛ همین امر باعث شده که کادر درمان دچار خستگی جسمی، روحی،  روانی و اجتماعی شود.»

به گفته این نماینده، هنگامی که فشار کار روی تعدادی از اعضای کادر درمان بیشتر شود، آنان باید بیشتر وقت خود را در بیمارستان بگذرانند که همین باعث سیکل منفی و تشدید خستگی‌های روحی و روانی می‌شود.

با وجود این و در حالی که کادر درمان کار مضاعفی انجام می‌دهند، کاهش درآمد بیمارستان‌ها یک تهدید جدی برای وزارت بهداشت و درمان است.

ابراهیمی گفته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزیر بهداشت گفته شده مساله اصل پرداخت‌ها و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و خدماتی که به شکل ۸۹ روزه بیمارستان آنها را به خدمت می‌گیرند، باید مشخص شود.

وزارت بهداشت و درمان ایران پس از شیوع کرونا آگهی استخدام پرستار با قراردادهای ۸۹ روزه منتشر کرد، این وزارتخانه همچنین از پرستاران بیکار، بازنشسته و حتی دانشجویان سال آخر این رشته خواست که برای کار داوطلب شوند.

دکمه بازگشت به بالا