جهان

هشدار مرکز ملی ضد جاسوسی آمریکا درباره‌ی دخالت احتمالی ایران،چین و روسیه در انتخابات پیش‌روی آمریکا

مدیر مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی ایالات متحده با انتشار بیانیه تازه‌ای در مورد دخالت احتمالی ایران، چین و روسیه در انتخابات کشورش به سود یا ضرر دو نامزد اصلی هشدار داده‌است.

این هشدار همزمان است با ارسال پیامک‌هایی از وزارت خارجه آمریکا به شهروندان ایران و روسیه که محور آن‌ها هم «دخالت خارجی در انتخابات» است.

ویلیام اوانینا، مدیر مرکز ملی ضد جاسوسی آمریکا، در بیانیه به‌روزشده خود می‌گوید دولت‌های خارجی، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، به اقدامات خود برای دخالت در آن، با تغییر رویکرد و ترجیح رای‌دهندگان، تاثیرگذاری در سیاست‌های آمریکا، افزایش اختلاف و ایجاد حس بی‌اعتمادی در میان شهروندان به سازوکارهای دمکراتیک کشور، ادامه می‌دهند.

آقای اوانینا می‌گوید این کشورها در عین حال ممکن است تلاش کنند زیرساخت‌های انتخاباتی را دچار مشکل کنند، از جمله با سرقت اطلاعات و مانند این‌ها، هرچند دست‌کاری یا دخالت در سطح گسترده برای آن‌ها «کار سختی خواهد بود».

مدیر مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا بر این عقیده است که «بسیاری از بازیگران خارجی» در مورد این‌که چه کسی برنده انتخابات شود اولویت‌ها و گزینه‌ مورد علاقه خود را دارند که آشکار و پنهان آن را بیان می‌کنند.

این بیانیه در حالی منتشر شده که یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده در ایمیلی به خبرگزاری رویترز، ارسال پیامک‌ها در مورد دخالت‌ها به شهروندان ایران و روسیه را تائید کرده و گفته هدف؛ آگاهی بخشی در سطح جهان نسبت به تهدیدهای سایبری علیه انتخابات پیش رو و پاداش و جایزه برای مقابله با آن بوده است.

دکمه بازگشت به بالا