اقتصادی

در صرافی‌های بانکی، دلار ۵۰۰ تومان گران شد

دلار به کانال ۲۳ هزار تومان بازگشت. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داد که صرافی‌های بانکی از صبح روز پنج‌شنبه ۱۶ مرداد، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان افزایش داشته است.

این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کنند. قیمت فروش یورو نیز روز پنج‌شنبه در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است. این در حالی است که صرافی‌های بانکی اغلب نرخ‌هایی پایین‌تر از بازار اعمال می‌کنند. صرافی‌های بانکی با استفاده از منابع بانکی همیشه امکان خرید ارز مورد نیاز خود به قیمتی پایین‌تر از قیمت فروش را دارند. در بازار ارز ایران سه مدل صرافی از جمله صرافی بانکی، صرافی غیربانکی و صرافی‌های غیرمجاز (دلالان) وجود دارد. ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی روز پنج‌شنبه با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

افزایش دوباره قیمت دلار در ایران، در حالی‌ست که حسن روحانی گفته بود: در جلسه سران قوا تصمیمات و نتایج مهمی گرفته شد که پس از به نتیجه رسیدن در هفته آینده و موافقتِ – به گفته او- مقام معظم رهبری، اعلام می‌شود که گشایشی اقتصادی در کشور بوجود می‌آید.

دکمه بازگشت به بالا