ایرانحقوق بشر

فرمانده نیروی انتظامی، بار دیگر کولبران را تهدید به برخورد کرد

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، اعلام کرد: اگر کولبران «در مناطق ممنوعه» تردد کنند، «بر اساس مصوبات قانون، این امر خط قرمز پلیس محسوب می‌شود و باید با افراد متخلف برخورد شود.»

اشتری، در نشست مشترک با نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس اظهار داشت که کولبران فقط مجاز به عبور از «مناطق مشخص‌شده مانند بازارچه‌های مرزی» هستند.

این اظهارات در حالی‌ست که کاربران توییتر در جریان طوفان توییتری اعتراض به کشتار کولبران با شعار «قتل ‌عام کولبران باید متوقف شود»، هشتگ «کولبر نکشید» را به ترند اول ایران تبدیل کردند.

این طوفان توییتر شامگاه یک‌شنبه دوازدهم مرداد ماه در حمایت از کولبران و با شعار «قتل عام کولبران باید متوقف شود» در حالی آغاز شد که در تازه‌ترین گزارش از کشتار کولبران، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز یازدهم مرداد ماه خبر داد که در ماه میلادی گذشته شش کولبر در ایران کشته شده و ۱۴ کولبر دیگر زخمی شده‌اند.

بنا بر این گزارش، در این میان یک کولبر بر اثر حادثه کشته شده اما پنج تن  از کولبران با شلیک مستقیم نظامیان حکومتی کشته شده‌اند. از میان ۱۴ کولبری که طی ماه میلادی گذشته مجروح شدند نیز سه کولبر بر اثر حادثه و ۱۱ کولبر در اثر شلیک نیروهای نظامی زخمی شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا