ایران

فرار مجدد داماد وزیر سابق صنعت و معدن از ایران

اسدالله مسعودی‌مقام، قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده «‌فساد در پتروشیمی» از فرار دوباره علی اشرف ریاحی، داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و یکی از متهمان این پرونده، از ایران خبر داد.

مسعودی‌مقدم، روز دوشنبه ۱۳ مرداد، در چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده، خطاب به رضا حمزه‌لو، مدیرعامل پیشین شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: «در مورد ارزى که به شما و [مرجان] شیخ الاسلامی تعلق گرفته، على اشرف ریاحى بخشی از اطلاعات را با اسناد ارائه کرده و با پاسپورت دیگری از کشور فرار کرده است.»

او ادامه داد: «این فرد حتى علیه [محمدرضا نعمت‌زاده] وزیرسابق که پدر خانمش است مطالبی در راستاى تسویه حساب شبنم نعمت‌زاده در بحث دارویى ارائه کرده و مستنداتى ارائه داده که این مستندات از ناحیه شرکا و معاونان شما بوده و راستى‌آزمایى شده است»

مسعودی مقدم در جلسات پیشین دادگاه، از ضبط وثیقه علی اشرف ریاحی خبر داده بود. این متهم یک بار دیگر نیز از ایران فرار کرده بود، اما با وجود بازگشت به ایران، متواری شد و در دادگاه حضور نیافت.

به گفته قاضی، «این پرونده ۱۵ متهم دارد که ۵ متهم آن به نام‌های مرجان شیخ‌الاسلامی، محمدحسین شیرعلی، مهدی شریفی نیک نفس، امین قریشی سربستانی و علی‌اشرف ریاحی متواری‌‌اند.»

برخی متهمان دادگاه فساد در پتروشیمی می‌گویند از طریق دور زدن تحریم‌ها در حال خدمت به نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا