ایران

تداوم اعتراضات کارگری در شهرهای مختلف ایران در پی دشوارتر شدن اوضاع معیشتی

در ادامه اعتصاب‌های کارگری در شهرهای مختلف ایران،‌ امروز ۱۳ مرداد ماه، پنجاهمین روز اعتصاب کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد.

کارگران بخش‌های مختلف مجتمع صنعتی هفت‌تپه نسبت به ادامه بی‌توجهی به مطالبات و همچنین عدم تعیین تکلیف این کارخانه اعتراض کردند.

کارگران فعال در بخش‌های مختلف ایران از جمله نیشکر صنعت نفت و گاز و پتروشیمی نیز روز گذشته تجمعات اعتراض آمیز برگزار کردند.

کاگران پالایشگاه‌های قشم، آبادان، پارسیان، و همچنین پتروشیمی لامرد و فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی روز شنبه اعتصاب خود را آغاز کرده بودند. گزارش‌ها اما حاکی است که روز یکشنبه علاوه بر ادامه اعتصابات در این شرکت‌ها، پالایشگاه‌های فجیره و کنگان و پتروشیمی پارس نیز با اعتصاب کارگران مواجه شده‌اند. همچنین کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی هم دست به اعتصاب زده‌اند.

کارگران معترض خواهان دریافت حقوق معوقه خود و بهبود شرایط کار و کاهش مدت کار در گرمای ۵۰ درجه جنوب هستند. کمتر از یک هفته قبل ابراهیم عرب‌زاده، کارگر پتروشیمی ماهشهر، به خاطر گرمازدگی جان خود را از دست داد و عمران روشنی مقدم، کارگر میدان نفتی یادآوران هویزه، نیز ۲۲ خرداد ماه به خاطر عدم دریافت حقوق معوقه خود دست به خودکشی زد.

همچنین خبرگزاری ایلنا گزارش داده که حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت هپکو، برای دومین روز متوالی، یکشنبه ۱۲ مرداد، در محوطه شرکت و زیر پل شهید بختیاری تجمع کردند.

دکمه بازگشت به بالا