اهل سنتحقوق بشر

انتقاد دوباره علمای اهل سنت بلوچستان نسبت به ادامه بازداشت مولانا کوهی

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، مولانا محمدعثمان امام جمعه خاش، مولانا فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک، مولوی واحدبخش بلوچی از علمای شهرستان سرباز کیشکور، مولوی عبدالعزیز دهقانی امام جمعه بافتان، مولوی دوست محمد رئیسی امام جمعه نصیرآباد، مولوی اکرم کوهی امام جمعه موقت پشامگ و مولوی حنیف حسین زهی نویسنده و مترجم اهل سنت با انتقاد از بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی خواستار آزادی وی شدند.

مولانا محمد عثمان امام جمعه خاش، با انتقاد از بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی وی را بی گناه خوانده و خواهان آزادی وی شدند.

همچنین مولانا فتحی محمد نقشبندی با انتقاد از بازداشت مولانا کوهی تصریح کرد: ”ما برای آزادی مولانا فضل الرحمن کوهی مکاتبات لازم را انجام داده و درخواست های مردم را به مسئولین رسانده‌ایم و تمام صحبت‌ها و انتقادهای مولانا کوهی از جمهوری اسلامی به حق و قانونی بوده و در راستای دفاع از حق و حقوق شهروندان بوده است.“

همچنین مولوی دوست محمد رئیسی امام جمعه نصیرآباد، مولوی واحد بخش بلوچی از علمای کیشکور سرباز، مولوی عبدالعزیز دهقانی امام جمعه بافتان شهرستان راسک، مفتی حنیف حسین‌زهی از نویسندگان و مترجمان اهل سنت بلوچستان و مولوی اکرم کوهی امام جمعه موقت پشامگ با تاکید بر بی‌گناهی مولانا فضل‌الرحمن کوهی و دفاع از مواضع وی، خواهان آزادی این چهره برجسته‌ی اهل سنت شدند.

لازم به ذکر است مولانا فضل الرحمن کوهی یکی از روحانیون منتقد سیاست‌های نظام تهران پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در هفتم آذرماه سال ۹۸ بازداشت و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد. بازداشت وی با اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای بلوچستان همراه بود

دکمه بازگشت به بالا