اهل سنت

افزایش دخالت‌جویی دفتر نمایندگی خامنه‌ای در کردستان در امور مذهبی اهل سنت

گزارش‌های رسیده به شبکه جهانی کلمه، حاکی‌ست که آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده خامنه‌ای در کردستان، در نشستی مشترک با فرمانده سپاه بیت‌المقدس این استان و نیز شماری از اعضای مرکز مذهبی موسوم به «مرکز بزرگ اسلامی» که از سوی حکومت تشکیل شده، بر ضرورت «تقویت پایگاه‌های بسیج مساجد» تاکید کرده است.

خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، گزارش داده که آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در این‌ نشست تصریح کرد: «مرکز بزرگ اسلامی، هیئت امنای مساجد، و فرماندهان بسیج باید با همدلی و وحدت در راستای خنثی‌سازی تبلیغات سوء دشمنان گام بردارند».

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این نشست، مدعی شد: افراد همسو با جریانات مخالف نظام در صدد ایجاد فاصله میان بسیج و مسجد هستند و به اختلافات دامن می‌زنند.

سردار سید صادق حسینی افزود: «باید با تقویت نقش هیئت امنا در پایگاه‌های بسیج مساجد به سوی مبارزه با این نوع دسیبسه‌ها گام برداشت».

یک فعال مذهبی اهل سنت به‌شرط عدم ذکر نام خود به شبکه کلمه گفته است که این نشست، با هدف افزایش دخالت دفتر نمایندگی خامنه‌ای در امور مذهبی اهل سنت؛ از جمله: مساجد و دیگر مراکز دینی برگزار شده و یکی از اهداف آن، کنار زدن چهره‌های مردمی اهل سنت کردستان از فعالیت‌های دینی و فرهنگی‌ست.

دکمه بازگشت به بالا