پزشکی و سلامت

شبکه بهداشت تایباد: در شرایط شیوع کرونا نه سی‌تی‌اسکن داریم، نه دستگاه اکسیژن‌ساز مناسب

حیدر احسانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفته است که در شرایط شیوع کرونا، دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان خراب شده و ظرفیت دستگاه اکسیژن‌ساز موجود نیز جوابگوی افزایش بیماران مبتلا به کرونا نیست.

احسانی، اظهار داشت که تنها دستگاه تشخیص طبی سی‌تی‌اسکن موجود در این بیمارستان در شرایط شیوع کرونا از یک ماه قبل خراب شده است و گرچه تعمیر آن نیازمند تامین شش میلیون تومان اعتبار است ولی با توجه به فرسودگی این دستگاه، حتی با تعمیر آن نیز نمی‌توان خدمات پزشکی تشخیصی چندان مطلوبی به شهروندان تایبادی ارائه کرد.

او گفت که مذاکراتی برای تامین اعتبار ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی خرید یک سی‌تی‌اسکن جدید انجام شده و در صورت تامین اعتبار این دستگاه در شهریورماه نصب خواهد شد اما تا آن زمان بیماران باید برای انجام سی‌تی‌اسکن راهی شهرهای تربت جام یا مشهد شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد همچنین با اشاره به ظرفیت پایین دستگاه اکسیژن‌ساز این بیمارستان، از «شرایط درمان بیماران مبتلا به کرونا» در این شهر خبر داد و افزود: «در صورت افزایش شمار بیماران بستری کرونا، شبکه بهداشت و درمان تایباد با مشکل بیشتری روبه‌رو خواهد شد».

شهرستان مرزی تایباد با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری تربت جام و ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا