ایران

بازداشت سه نفر در ماهشهر به اتهام شلیک به خانه‌های فرمانده و یک عضو بسیج

فرمانده انتظامی خوزستان از بازداشت سه نفر به اتهام شلیک به خانه‌های فرمانده و یکی از نیروهای پایگاه بسیج شهرک مدنی ماهشهر در خوزستان خبر داد.

حیدر عباس‌زاده گفت: در این تیراندازی که شامگاه چهارشنبه رخ داده «مادر یکی از عوامل بسیج شهرک شهید مدنی پس از اصابت گلوله» کشته شده است.

او اعلام کرد که بعد از ۴۸ ساعت «سه نفر از عاملان اصلی این حادثه» دستگیر شدند.

عباس‌زاده همچنین مدعی شد که: «این افراد سه سال پیش تغییر مذهب داده و گرایش‌های تجزیه‌طلبانه پیدا کردند».

در ماه‌های گذشته نیز چند نفر در ماهشهر بازداشت شده‌اند.

در همین حال؛ کریم دحیمی، فعال حقوق بشر، گفته بود که مقام‌های امنیتی، گاهی خبر بازداشت افرادی که پیش از این بازداشت شده‌اند را به عنوان خبر جدید اعلام می‌کنند.

پیشتر؛ فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان هفتم خرداد اعلام کرده بود ۱۴ نفر از افرادی که به گفته او «عوامل تکفیری و تجزیه‌طلب» هستند، در ماهشهر در چهار عملیات دستگیر شده‌اند.

حیدر عباس‌زاده عنوان کرد هشت نفر از این افراد به دلیل «تیراندازی به مقرهای انتظامی و بسیج» و شش نفر به دلیل گرداندن و نصب « پرچم الاحوازیون» بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر؛ کریم دحیمی، فعال حقوق بشر، تاکید کرده بود که مشخص نیست این افراد چه زمانی بازداشت شده‌اند.

پیش از این؛ سپیده قلیان، فعال حقوق کارگران، مشاهدات خود از زندان سپیدار و رفتار توهین‌آمیز ماموران امنیتی با زندانیان عقیدتی عرب را گزارش کرده بود که به دلیل اعتقادات مذهبی، با اتهاماتی چون: تجزیه‌طلبی مواجه شده‌اند.

اظهارات و ادعاهای مقام‌های دولتی، نظامی و امنیتی در خوزستان همواره مورد تردید شهروندان بوده است. در رویکردی مشابه، یکی از مسؤولان حکومتی در خوزستان، کشتار شهروندان در نیزار ماهشهر را انکار کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا