پزشکی و سلامت

معاون وزیر بهداشت: وضعیت اصلا خوب نیست

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه «وضعیت اصلا خوب نیست»، هشدار داد که تا زمان کاهش نیافتن میزان افراد مبتلا به کرونا، مرگ بیش از ۲۰۰ نفر در روز ادامه خواهد یافت.

این مقام وزارت بهداشت بیان داشت: پنج تا ۱۰ درصد افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا بستری می‌شوند جان خود را از دست می‌دهند.

آمار جان‌باختگان رسمی کرونا در ایران از روز ۲۹ تیر بیش از ۲۰۰ نفر است. این رقم بیش از چهار برابر آمار جان باختگان اردیبهشت ماه است.

حریرچی همچنین گفت تهران منبع پخش بیماری به کل کشور تبدیل شده است.

در همین حال نادر توکلی، معاون ستاد مقابله با کرونای تهران، اعلام کرد که بیماران مبتلا به کرونا در هفته اخیر نسبت به موج اول کرونا«بدحال‌تر»هستند. او تاکید کرد که در صورت افزایش مبتلایان «دچار چالش خواهیم شد».

حریرچی همچنین گفت ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

گفتنی‌ست: آرامگاه منسوب به علی بن موسی الرضا، از پنج خرداد بازگشایی شد و از آن تاریخ گروهی از زائران از شهرهای دیگر به مشهد سفر می‌کنند.

روز یکشنبه؛ ۵ مرداد، محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  از بستری شدن ۸۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت همچنین اظهار داشت که «هیچ برنامه و توصیه و سیاستی از طرف دولت مبنی بر اینکه به ایمنی جمعیتی یا ایمنی گله‌ای برسیم، وجود ندارد».

این، در حالی‌ست که حسن روحانی، رییس دولت، تاکید کرده که عزاداری‌های محرم حتی در مناطقی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، باید برگزار شود.

دکمه بازگشت به بالا