حقوق بشر

کرونا در زندان؛ نرگس محمدی: با سرم و آمپول سر پایم کردند تا فیلم بگیرند

نرگس محمدی در نوشته‌ای از زندان زنجان، به شرایط جسمانی خود پس از ابتلا به بیماری کرونا پرداخت و از «عدم امکانات و رسیدگی پزشکی» در بند زنان گفت.

نوشته این زندانی سیاسی به شکل روزشمار ابتلای او به ویروس کروناست که از روز ۱۵ تیر تا اول مرداد را دربرمی‌گیرد و در خلال آن به فیلم کوتاهی اشاره می‌شود که چندی پیش تلویزیون حکومتی ایران به‌منظور مساعد جلوه دادن حال وی، آن را پخش کرد.

در این ویدیو که به نظر می‌رسید مخفیانه از نرگس محمدی در بهداری زندان تهیه شده بود، او در پاسخ به سوالی مبهم فقط یک کلمه می‌گوید، «خوبم».

گزارشگران سازمان ملل این ویدیو را «فاقد ارزش» و «نقض حق حریم خصوصی» نرگس محمدی دانسته‌اند. خانم محمدی نیز در این نوشته توضیح می‌دهد که «با سرم و آمپول سر پایم کردند تا فیلم بگیرند».

وی ادامه می‌دهد: «تازه همان را هم نتوانستند کامل پخش کنند. سرفه امان نمی‌داد. حرف زندانبان خودشان هم قابل پخش نبود!»

کیانا و علی، فرزندان دوقلوی نرگس محمدی که در فرانسه زندگی می‌کنند به‌تازگی با انتشار ویدیویی از عموم مردم ایران خواستند که صدای آنها باشند تا بتوانند صدای مادر خود را بشنوند.

نرگس محمدی در نوشته‌ی خود؛ به‌طور تلویحی اصلاح‌طلبی در نظام حاکم بر ایران را نفی کرد و آورده است: «من بعد از کشتارهای دی‌ماه ۹۶ و آبان‌ماه ۹۸ یک جای دیگر ایستاده‌ام. اصلاح‌طلبی عهد ما نبود، راهکار ما بود برای عهد دیگری. من به آن عهد وفادارم. و هیچ سر آشتی ندارم.»

دکمه بازگشت به بالا