ایران

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ابعاد حملات سایبری به ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که «در چند ماه اخیر چند حمله سایبری با ابعاد گسترده‌تر به زیرساخت‌های کشور رخ داده است».

عباس موسوی این اظهارات را در پاسخ به این پرسش خبرنگاران بیان کرد که «آیا شما تأیید می‌کنید که حملات سایبری به کشور انجام شده است؟»

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز پنج‌شنبه دوم مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران در عین حال مدعی شد که «دولت‌های حمایت‌کننده و هدایت‌کننده حملات به همراه گروه‌های مباشر این حملات شناسایی شده‌اند».

سایت خبری یاهونیوز روز ۲۵ تیر در یک خبر «اختصاصی» مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، «دستوری محرمانه» برای اختیارات بیشتر سی‌آی‌ای در «حمله سایبری به ایران و دیگر اهداف» داده است.

این خبر از سوی منابع دیگر تأیید نشده و واکنش رسمی نیز به آن منتشر نشده است اما عباس موسوی روز پنج‌شنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در این مورد، خبر یاهونیوز را مبنا قرار داده و گفت: «در مورد دستور آقای ترامپ خیلی طبیعی است که بگوییم از این پس هر حمله سایبری به ایران بشود مظنون اصلی دولت آمریکا خواهد بود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود».

ایران در هفته‌های اخیر شاهد انفجارهای مرموز و آتش‌سوزی‌های متعددی در سایت‌های هسته‌ای خود، پایگاه‌های نظامی، کارخانه‌های صنایع نظامی، لوله‌های نفت، نیروگاه‌های برق و اماکن دیگر بوده است.

رسانه‌های ایران، پیشتر، گزینه حمله هوایی یا حملات سایبری به عنوان دلیل بروز حادثه در تاسیسات نطنز را رد کرده بودند، اما جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روز اول مرداد گفت که علت حادثه در سایت هسته‌ای نطنز «رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی» بوده است.

دکمه بازگشت به بالا