ایران

آب آشامیدنی خوزستان آغشته به فاضلاب است

سید محمد علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داده که آب آشامیدنی در بسیاری از نقاط این استان آغشته به شبکه فاضلاب است و سلامت مردم با انواع بیماری گوارشی به خطر افتاده است.

علوی اضافه کرد: بعد از مساله سیل در خوزستان و آبگرفتگی و بالا زدن فاضلاب در کوت عبدالله شهرستان کارون، موارد متعددی از هپاتیت A در این مناطق گزارش شد؛ هر چند مشکل فاضلاب در خوزستان مساله جدیدی نیست و سال‌هاست که آب با فاضلاب ترکیب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت: لوله‌های توزیع آب دچار ترک و شکستگی هستند، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر و روستایی، فاضلاب به لوله‌های آب می‌زند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: موارد تک‌گیر از بیماری هپاتیت A به مطب پزشکان در استان مراجعه می‌کنند؛ البته مواردی از ابتلا بیماری‌هایی از جمله سالمونالا، بیماری‌های اسهالی مانند شیگلوزو آمیبیازیس نیز اعلام شده که در شورای سلامت خوزستان مطرح شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان همچنین با اشاره به تبعات قطعی‌های برق در خوزستان، عنوان کرد: اکثر منازل پمپ آب دارند و قطعی برق موجب خاموشی پمپ‌ها و افت فشار آب می‌شود که در نتیجه؛ فاضلاب اطراف لوله‌ها به درون آن کشیده می‌شود و آب آشامیدنی آغشته به فاضلاب می‌گردد.

چندی قبل نیز مرکز بهداشت استان خوزستان نسبت به تلاقی آب و فاضلاب و شیوع بیماری‌های میکروبی هشدار داده و اعلام جرم کرده بود که با تکذیب استاندار خوزستان روبه‌رو شد.

دکمه بازگشت به بالا