ایران

علی‎رغم انتقادات اصولگرایان، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور شد

مهرداد بذرپاش که نامزدی‌اش برای ریاست دیوان محاسبات کشور با مخالفت‌هایی مواجه شده بود، امروز با رأی نمایندگان مجلس به این سمت انتخاب شد.

آنطور که خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده اند، آقای بذرپاش توانست که ۱۵۸ رای موافق از میان ۲۴۴ نماینده حاضر، جانشین عادل آذر شود.

رقیب او در این میان لطف‌الله فروزنده بود.

نامزدی مهرداد بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات با مخالفت‌هایی همراه شده بود. از جمله احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، خواستار تجدیدنظر در معرفی او برای این پست شده بود.

آقای توکلی با ارجاع به تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس از قالیباف خواسته بود که به‌دلیل فقدان سابقه کافی و تحصیلات مرتبط بذرپاش، کمیسیون برنامه و بودجه را از ادامه بررسی صلاحیت وی جهت احراز مقام ریاست دیوان محاسبات بازدارد.

یکی از انتقادها به نامزدی بذرپاش به این نکته برمی‌گردد که او دوران فعالیتش در سازمان بسیج دانشجویی را نیز به عنوان سابقه کار خود محسوب کرده است.

امریکه به گفته احمد توکلی خلاف قانون است، زیرا، فرماندهی در بسیج دانشجویی و هر تشکل دانشجویی دیگر اشتغال محسبوب نمی شود.

از پست‌های سابق مهرداد بذرپاش می‌توان به نمایندگی مجلس در دوره نهم، قام‌مقامی بنیاد تعاون سپاه، ریاست سازمان ملی جوانان، مدیرعاملی سایپا و پارس خودرو اشاره کرد. وی زمانی صاحب‌امتیازی روزنامه «وطن‌امروز» را نیز بر عهده داشته است.

دکمه بازگشت به بالا