اقتصادیایران

داماد وزیر پیشین صنعت، از متهمان پرونده فساد پتروشیمی، متواری شده است

یکی از متهمان پرونده رسیدگی به فساد در شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران متواری شده است. فرد متواری علی اشرف ریاحی، داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت دولت اول روحانی است.

در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به فساد در شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران که روز دوشنبه ۳۰ تیر برگزار شد، قاضی دادگاه اعلام کرد که پنج متهم این پرونده فراری هستند.

یکی از این پنج فرد علی اشرف ریاحی، داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنایع و معادن دولت اول روحانی است.

گفته می‌شود این فرد پیش‌تر همسرش شبنم نعمت‌زاده، که یکی دیگر از متهمان این پرونده است را به همراه فرزندشان به خارج از کشور فرستاده، اما خودش به علت ممنوع‌الخروجی نتوانسته از کشور خارج شود و در داخل ایران متواری است.

این پرونده ۱۵ متهم دارد که به گفته قوه قضائیه ایران، پنج تن از آنان مرجان شیخ‌الاسلامی، محمدحسین شیرعلی، مهدی شریفی نیک‌نفس، سید امین قریشی سروستانی و علی اشرف ریاحی، متواری هستند.

دستگاه قضایی ایران می‌گوید، علی اشرف ریاحی با قید وثیقه آزاد شده بود، ولی حال که فرار او محرز شده، اقدامات لازم برای ضبط وثیقه او در حال انجام است. اتهامات ریاحی عبارتند از “معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع”.

این خبر در میان کاربران شبکه های اجتماعی نیز واکنش های متفاوتی را دامن زده است، برخی از آنها با اشاره به بازداشت خانواده روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی و اجتماعی از طرف نهادهای امنیتی در ایران با نیت فشار آوردن بر این فعالان جهت توقف فعالیت هایشان نوشته اند، اکنون باید محمدرضا نعمت‌زاده را بازداشت کرد تا دخترش به ایران برگردد.

دکمه بازگشت به بالا