خاورمیانه

«عمر الرزاز»: اردن با شرایطی از تشکیل کشور متحد «فلسطین-اسرائیل» حمایت می کند

«عمر الرزاز»، نخست وزیر اردن گفته در شرایط متوقف شدن تلاش ها برای تشکیل دو حکومت فلسطین و اسرائیل، ممکن است اردن از تشکیل حکومت مشترک فلسطین-اسرائیل به شرط حقوق مساوی برای همه حمایت کند.

وی در گفت وگویی با روزنامه” گاردین” توضیح داد اردن دید مثبتی به این گام دارد به شرط اینکه حکومتی که قرار است تشکیل شود دموکرات باشد و دو ملت از حقوق مساوی برخوردار باشند.

نخست وزیر اردن افزود برخی راه را برای تشکیل دو حکومت می بندند اما من قطعا می توانم با دید مثبت پیشنهاد تشکیل یک دولت دموکرات را بررسی کنم.

وی ادامه داد: «هیچ کس در اسرائیل از این موضوع صحبت نمی کند و ما نمی توانیم آنچه آن ها انجام می دهند زیبا نشان دهیم، چه کسی از تشکیل یک حکومت صحبت می کند؟ در حالی که آن ها به معنای واقعی کلمه از «آپارتاید» (جدایی نژادی) صحبت می کنند.»

نخست وزیر اردن خطاب به اسرائیلی ها گفت: «بله از ما خواستند به سوی تشکیل دو حکومت برویم اما این امر اجرا نشد از این رو برای ایجاد یک حکومت مشترک اقدام خواهیم کرد.»

وی هشدار داد نقشه های نخست وزیر اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری ممکن است موج جدیدی از افراط گرایی در خاورمیانه را به راه بیاندازد.

دکمه بازگشت به بالا