پزشکی و سلامت

معاون وزارت بهداشت، اظهارات روحانی درباره ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا را رد کرد

معاون وزارت بهداشت ایران با رد اظهارات اخیر حسن روحانی مبنی بر ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا، تاکید کرد که چنین موضوعی «صحت علمی» ندارد.

علیرضا رئیسی در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی اظهار داشت: «در کل جهان کمی بیشتر از ۱۴ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، بنابر این اعلام ابتلای ۲۵ میلیون نفر به ویروس کرونا پایه‌ علمی ندارد».

اظهارات این مقام وزارت بهداشت واکنشی به سخنان روز ۲۸ تیرماه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، است که گفته بود: بر اساس یک تحقیق انجام‌شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون «۲۵ میلیون ایرانی» به کرونا مبتلا شده و «۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر هم در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود».

این اظهارات حسن روحانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

با آن‌که رئیس‌جمهوری ایران گفته بود این آمار را بر اساس یک تحقیق انجام شده از سوی وزارت بهداشت بیان می‌کند، با این حال معاون این وزارتخانه، درستی علمی این آمار را رد کرده است.

میزان ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران طی هفته‌های اخیر بار دیگر افزایش یافته و منجر به بازگشت شماری از محدودیت‌ها در برخی نقاط ایران شده است.

محمدعلی محسنی‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به خبرگزاری ایلنا گفته که وضعیت کرونا در ایران «پیچیده» شده و «روزانه به اندازه یک هواپیمای مسافربری جان افراد را می‌گیرد».

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، از قربانی شدن ۲۲۹ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که بیشترین آمار رسمی اعلام شده از زمان شیوع کرونا در ایران است.

با این حال، به دلیل عدم اعتماد به نظام اطلاع‌رسانی در ایران آمارهای اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت درباره مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از آن زیر سوال رفته است.

دکمه بازگشت به بالا