اهل سنت

احضار و احتمال بازداشت یکی دیگر از علمای اهل سنت بلوچستان

دادگاه ویژه روحانیت مشهد حافظ عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت راسک را تلفنی احضار کرده و از او خواسته است که روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه در دادگاه ویژه روحانیت مشهد حاضر شود.

شبکه جهانی کلمه در گفتگو با یک منبع مطلع دریافته است که دفتر رهبری در امور اهل سنت بلوچستان نیز، هفته گذشته مولانا فتحی محمد نقشبندی و حافظ عبدالغفار نقشبندی را به زاهدان احضار کرده و در مورد سپردن نیابت امامت نماز جمعه‌ به شخص دیگری صحبت کرده است.

همزمان حجت الاسلام محامی نماینده علی خامنه ای در بلوچستان طی اقداماتی کم سابقه دستور انتصاب ١١۵ نفر از امامان جمعه و جماعت اهل سنت در سراوان و خاش را صادر کرده و در حال ادامه این روند برای مناطق دیگر است. این دخالت مستقیم و آشکار درحالی انجام میشود که مردم سوران انتصاب امام جمعه از سوی محامی را نپذیرفته و در اقدامی اعتراضی، پشت سر این امام جمعه انتصابی اقامه نماز نکردند و علنا مخالفت خود با دخالت دفتر رهبری در این زمینه را اعلام داشته اند.

طرح کنترل مدارس دینی اهل سنت به نام ساماندهی از جمله برنامه های “دفتر رهبری” است که علیرغم مخالفت صریح علما با آن حکومت استعماری اما با زور و فشار در حال ادامه دادن به سیاست دخالت در امور اهل سنت است.

دکمه بازگشت به بالا