ایران

آتش‌سوزی «عمدی» در جنگل‌های کردستان ایران همچنان ادامه دارد

جنگل‌های زاگرس در محدوده کوه کوسالان در شهرستان سروآباد در استان کردستان ایران از شامگاه شنبه آتش گرفته و همچنان در حال سوختن است.

ایرنا به نقل از شاهدان محلی نوشته که این آتش‌سوزی‌، «عمدی» و توسط فردی روی داده که «با موتورسیکلت به این منطقه رفته و بیش از ۱۵ هکتار جنگل‌های» این منطقه را آتش زده است.

مسلم مرادی، رییس اداره منابع طبیعی سروآباد، یکشنبه ۲۹ تیر به ایرنا گفت: «‌با توجه به وزش باد، ‌تاریکی هوا و صعب‌العبور بودن مسیر، مهار آتش‌سوزی بسیار دشوار بود اما حریق بعد از هفت ساعت تلاش بی وقفه حوالی ساعت ۵ بامداد مهار شد.»

او ادامه داد: «‌بعد از مهار آتش‌سوزی، به دلیل وزش باد، آتش دوباره شعله‌ور شد و اکنون بخشی از جنگل‌های کوسالان در آتش می‌سوزد و نیروهای مردمی همچنان مشغول خاموش کردن آن هستند.»

رییس اداره منابع طبیعی سروآباد همچنین با توجه به «خستگی شدید نیروهای منابع طبیعی»، از شهرستان مریوان تقاضای کمک و اعزام نیرو کرد.

پیشتر سه جوان کُرد و فعال محیط زیست در جریان اطفای حریق جنگل‌ها جان خود را از دست دادند. کاک حسن امینی؛ حاکم شرع مردمی کردستان، طی پیامی به مناسب جان باختن این سه جوان فعال محیط زیست در جریان خاموش کردن آتش مراتع و جنگل‌ها، از ضعف نهادهای دولتی و حکومتی در این زمینه انتقاد کرده و گفته بود که چنین مهمی، از وظایف اصلی دولت‌هاست.

دکمه بازگشت به بالا