اهل سنت

ادامه واکنش‌ها به دخالت دفتر نمایندگی خامنه‌ای در امور مذهبی اهل سنت

به‌دنبال ‌دخالت دفتر نمایندگی خامنه‌ای در امور اهل سنت بلوچستان از طریق انتصاب امام جمعه برای اهل سنت سوران از توابع سراوان؛ شماری از علما، و فعالان مدنی و مذهبی بلوچ به رویه‌ی دخالت حکومت در امور مذهبی اهل سنت تحت هر نام و عنوانی؛ اعتراض کردند.

در یکی از این واکنش‌ها؛ مولانا محمدعثمان قلندرزهی، از چهره‌های اهل سنت خاش و امام جمعه الخلیل این شهر؛ با انتقاد از دخالت‌های دفتر نمایندگی خامنه‌ای در امور مذهبی اهل سنت، بر ضرورت آزادی مذهبی اهل سنت؛ از جمله: امور مدارس و مساجدِ دومین جمعیت مذهبی ایران تاکید کرد.

او در این‌باره اظهار داشت: «از نماینده مقام رهبری در استان، حجت‌الاسلام محامی می‌خواهیم که استقلال حوزه‌های علمیه اهل سنت در استان را پاس بدارند و اجازه ندهند که مداخله، محدودیت و فشاری بر این مراکز دینی اهل سنت پیش بیاید».

مدیر مدرسه علوم دینی مدینۀ‌العلوم خاش در ادامه با اشاره به قرار داد ۲۵ ساله ایران و چین اظهار داشت: «ما انقلاب کردیم تا استقلال داشته باشیم؛ حال از طرفی روس و چین، و از طرف دیگر آمریکا بر ما حمله‌ور شده‌اند و می‌خواهند بر آب و خاک ما تجاوز و تصرف کنند».

این چهره مذهبی اهل سنت بلوچستان، تاکید کرد: «ما از دولتمردان و بالاخص از رهبر نظام می‌خواهیم که برای بقا و عزت این ملت؛ و حفظ خاک، نام و ناموس این ملت چاره‌اندیشی کنند تا در شرایط تحریم، سرمایه ملت به تاراج نرود».

دکمه بازگشت به بالا