جهان

سازمان ملل : ۱۰ سال دیگر نیمی از اهالی قاره آفریقا دچار گرسنگی می‌شوند

پیش از این تنها از فاجعه قریب‌الوقوع اقلیمی صحبت می‌شد، حال اپیدمی کرونا سراغ انسان‌ها آمده است. در تازه‎ترین گزارش سازمان ملل از دوران سخت گرسنگی در جهان سخن رفته و گفته می‌شود که از هر ۹ نفر یک نفر درجهان سوءتغذیه دارد.

نهادهای بین‌المللی که گزارش جهانی مربوط به غذا را ارائه داده‌اند، تاکید کردند که طبق پیش‌بینی‌های سازمان ملل، در سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از مردمان ساکن قاره آفریقا از سوءتغذیه رنج خواهند برد.

در تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی غذا متعلق به سازمان ملل متحد که همزمان در نیویورک و رم انتشار یافت، اعلام شده که در سال گذشته تقریبا ۶۹۰ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج برده‌اند. این رقم ده میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۸ است.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که بحران کرونا باعث تشدید گرسنگی در جهان خواهد شد و تا پایان سال ۲۰۲۰ ممکن است ۱۳۰ میلیون نفر دیگر را به سمت گرسنگی مزمن سوق دهد.

گزارش سازمان جهانی غذا از سوی پنج نهاد بین‌المللی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف”، سازمان جهانی غذا FAO ، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی IFAD ، برنامه جهانی غذا WFP و سازمان جهانی بهداشت WHO سالانه منتشر می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا