ایرانتازه های اجتماعی

رئیس سازمان مدیریت بحران ایران: دعا کنید در تهران زلزله نیاید

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران، نسبت به تخریب و تلفات بالای یک زلزله احتمالی در تهران هشدار داد و گفت که طبق یک گزارش رسمی، آمادگی تهران برای مقابله با زلزله تنها ۱۸/۸ درصد است.

به گزارش رسانه‌های داخلی، این مقام مسئول روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه (در نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران ترافیک و جمعیت پایتخت را یکی از مشکلات اصلی خواند و اضافه کرد: «حدود ۴۷۰ منبع آب اضطراری برای تهران نیاز است که تا الان حدود سه یا چهار مورد از این منابع آماده شده است.»

رئیس سازمان مدیریت بحران ایران همچنین تعداد قبرهای موجود در صورت وقوع زلزله احتمالی را ناکافی دانست و گفت: «چند وقت پیش یکی از مسئولان گفته بود ما ۱۵ هزار قبر آماده داریم، خب این ۱۵ هزار قبر در مقایسه با ۱۰۰ هزار کشته‌ای که تخمین زده می شود در زلزله ۷ ریشتر داشته باشیم. چقدر است؟»

اسماعیل نجار استفاده از ظرفیت‌های نیروی نظامی در صورت وقوع زلزله را ضروری دانست و اظهار داشت که سه فرودگاه مهر‌آباد، قله مرغی و دوشان تپه برای انتقال مجروحان به سایر شهرها در نظر گرفته شده است.

شهر تهران روی چند گسل قرار دارد و کارشناسان در دهه‌های اخیر بارها نسبت به ساخت و ساز بی‌رویه به ویژه روی این گسل‌ها هشدار داده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا