ایرانپزشکی و سلامت

بازگشت یک هفته‌ای محدودیت‌های اجتماعی به تهران

استانداری تهران اعلام کرد، برای کنترل روند رو به رشد شیوع کرونا در تهران، برخی محدودیت‌های اجتماعی به مدت یک هفته به این شهر باز می‌گردد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، اشاره به «افزایش شدید تعداد بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌ها طی ۱۰ روز گذشته»، از ممنوعیت فعالیت شماری از مشاغل و همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی خبر داد.

اخیرا محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفته بود که بایستی شهر تهران به مدت دو هفته تعطیل شود.

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت گفته است: روزانه حدود یک‌هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آنها بیماران کرونایی هستند.

به‌گفته این مقام وزارت بهداشت، “در بسياری استان‌ها حدود ۹۲ درصد موارد ابتلا از مراسم‌های عروسی و دورهمی‌های خانوادگی‌ست».

رفع سریع محدودیت‌ها در ایران و عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی؛ و در کنار آن عدم استفاده عمومی از ماسک دلایل عمده افزایش مجدد مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران اعلام شده است.

علاوه بر ابهامات درباره آمار رسمی از کرونا در ایران؛ شروع زودهنگام کسب و کارها به‌دلیل تنگناهای معیشتی در نبودِ حمایت دولتی، از جمله انتقادهایی‌ست که از عملکرد حاکمیت در بحران کرونا مطرح شده است.

پیشتر سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، نسبت به امکان طغیان مردمی به سبب فقر در بحران کرونا هشدار داده است.

دکمه بازگشت به بالا