پزشکی و سلامت

سازمان جهانی بهداشت: بدون رعایت اصول این همه‌گیری فقط بدتر و بدتر خواهد شد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار در مورد «مسیر اشتباه» در روند مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ در «بسیاری از کشورها»، در مورد بدتر شدن اوضاع هشدار داده‌است.

تدروس آدانوم در نشست خبری خود با بیان اینکه «ویروس [کرونا] هنوز دشمن شماره یک مردم است»، تصریح کرد: «بسیاری از کشورها در مسیر اشتباهی قرار دارند».

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: «بدون رعایت اصول اولیه، تنها راهی که این همه‌گیری خواهد پیمود این است: بدتر و بدتر و بدتر خواهد شد».

سازمان جهانی بهداشت بارهای خواستار آزمایش موارد مشکوک به ابتلا، ردیابی موارد تماس، جدا کردن و قرنطینه بیماران یا موارد مشکوک به ابتلا با هدف شکستن زنجیره انتشار ویروس شده‌است.

داده‌ها و برآوردها نشان می‌دهد دست‌کم ۱۳ میلیون نفر تا کنون در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از نیم میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این آمار و ارقام البته در بسیاری از نقاط جهان با تردیدهایی روبه‌رو‌ست؛ در ایران نیز هر روز بر شمار هشدارها در مورد بدتر شدن شرایط در گوشه و کنار کشور افزوده می‌شود.

عفو بین‌الملل، اعلام کرده که ایران در میان کشورهایی‌ست که بیشترین شمار درگذشت کادر درمان به‌دلیل کرونا را دارند.

آمار رسمی موارد ابتلا در ایران از مرز ۱۳ هزار نفر گذشته‌است؛ و آمار رسمی قربانیان نیز با تردیدهای مختلفی روبه‌رو شده‌است.

دکمه بازگشت به بالا