پزشکی و سلامت

اوج‌گیری شیوع کرونا در ۹ استان؛ فروش داروی ۱۰هزار تومانی با مبالغ چند میلیونی

بر اساس تازه‌ترین گزارش کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند، شیوع بیماری کرونا در ۹ استان کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران، صعودی‌ست و به نقطه اوج رسیده است.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده که در استان خوزستان نیز موارد بستری و مرگ همچنان بالاست.

در این گزارش اشاره شده که در ۱۰ استان ایلام، کردستان، فارس، سمنان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، گلستان، قم، البرز و گلستان، «ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد».

وزارت بهداشت ایران و نهادهای مسئول در زمینه بیماری کرونا، آمار تفکیکی استان‌های مختلف را منتشر نمی‌کنند و این موضوع باعث ایجاد ابهام و تردید درباره گزارش‌های منتشره از سوی این نهادها شده است.

در پیوند با اخبار کرونا در ایران؛ ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، گفته است: در روزهای گذشته دارویی را که ۱۰ هزار تومان قیمت دارد با تغییر برچسب به نام داروی رمدسیویر «با مبالغ بسیار بالا فروخته‌اند».

او خبر داد که داروی رمدسیویر «اکنون در بازار سیاه به قیمت‌های ۳۰ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد».

این مقام وزارت بهداشت توضیح نداد که که این وزارت‌خانه در این زمینه چه اقدامی کرده است، ولی تصریح کرد که «شرمنده مردم هستیم و شاید وزارت بهداشت در این زمینه مقصر باشد».

حریرچی همچنین با هشدار درباره شیوع کرونا در ایران گفته است: «پاییز و زمستان بسیار سخت‌تری» نسبت به تابستان در پیش رو داریم.

دکمه بازگشت به بالا