ایرانتازه‌های سیاسی

مخالفت تلویحی علی خامنه‌ای با استضیاح حسن روحانی

علی خامنه‌ای، رهبر رژیم حاکم بر ایران در دیدار با نمایندگان مجلس با تاکید بر فعالیت دولت‌ها تا پایان دوره قانونی، تلویحا با استیضاح حسن روحانی که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده بود، مخالفت کرد.

این دیدار، روز یک‌شنبه ۲۲ تیرماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

خامنه‌ای در این نشست تصریح کرد: «اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند».

در روزهای گذشته؛ ۱۳۰ نماینده مجلس طرح سوال از حسن روحانی را امضا کرده و به هیات رئيسه مجلس تحویل داده‌ بودند. برخی از نمایندگان هم خواستار استیضاح رییس دولت شده بودند.

به نظر می‌رسد با توجه به سخنرانی خامنه ای برای نمایندگان مجلس، نمایندگان؛ دیگر پیگیر سوال از حسن روحانی یا استیضاح او نشوند.

خامنه‌ای همچنین با اشاره به حضور وزرا در مجلس برای ارائه گزارش گفت: باید از «توهین و تهمت» به وزرا جلوگیری شود و برخورد احساسی صورت نگیرد.

هفته گذشته در جریان حضور محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، در مجلس برخی از نمایندگان او را «دروغ‌گو» خواندند.

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، با اذعان به اینکه اقتصاد ایران دچار «بیماری» شده، خواستار قطع «امیدهای واهی به بیرون از مرزها» شد.

این اظهارات، در حالی‌ست که انتقادها از سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین بالا گرفته است.

رهبر رژیم ایران، در بخش دیگری ازسخنرانی خود با اشاره به اعتراض‌های تیرماه ۷۸ و خرداد ۸۸ مدعی شد که در این حوادث، مردم «دشمن را مایوس» کردند.

در جریان این دو رویداد، نیروهای امنیتی اقدام به سرکوب گسترده معترضان کردند که در نتیجه‌ی آن، ده‌ها نفر کشته و صدها نفر نیز بازداشت شدند.

دکمه بازگشت به بالا