خاورمیانه

شورای امنیت ملی، «واحد پلیس نظم شهری شهرداری کابل» را به اتهامات فساد لغو کرد

شهرداری کابل تایید کرد که واحد پلیس نظم شهری این نهاد به دلیل اتهامات “فساد، کم‌کاری و رشوه‌گیری” که بر این نیروها وارد بود، لغو شده است. قرار است پس از این؛ مسئولیت جلوگیری از تخلفات شهری و ساختمانی بار دیگر به وزارت داخله/ کشور سپرده شود.

دستور لغو این واحد پلیس شهرداری کابل از سوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان صادر شده است.

داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل، گفته است که واحد یادشده نه تنها نتوانست که فساد و مشکلات را کاهش دهد، بلکه باعث “ترویج بیشتر فساد و رشوه‌” شد. او گفت که حاضر است به نهادهای عدلی و قضایی کشور در مورد فساد این واحد پلیس اسناد ارائه کند.

تفاهم‌نامه‌ ایجاد پلیس نظم شهری به تاریخ دوم ماه تیر/سرطان سال گذشته میان وزارت امور داخله و شهرداری کابل به امضا رسید و بر مبنای آن قرار شد این واحد ۴۰۹ نفری با نظارت فرماندهی پلیس کابل فعال شود اما رهبری آن برعهده مسئولان شهرداری کابل باشد.

هدف از ایجاد این واحد پلیس، مراعات کردن قوانین و اصول شهری و خصوصا جلوگیری از تخلفات ساختمانی، جمع‌آوری به موقع محصول خدمات شهری و مدیریت دست‌فروشان شهر کابل خوانده شده بود.

اما اکنون مسئولان در شهرداری کابل می‌گویند این نیروی نظامی که برای جلوگیری از فساد در بازار مسکن شهر کابل ایجاد شده بود خود به عامل فساد

بدل شده است.

دکمه بازگشت به بالا