ایرانخاورمیانه

وزیر خارجه آمریکا: ادامه تحریم‌های تسلیحاتی ایران برای جلوگیری از کشمکش‌های بیشتر در منطقه الزامی است

وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیر باری دیگر بر «لزوم» تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل، تاکید کرده‌است.

مایک پومپئو ۲۰ تیر ماه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «سازمان ملل باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را برای جلوگیری از کشمکش‌های بیشتر در منطقه، تمدید کند».

او گفته «هیچ آدم جدی حتی امکان ندارد فکر کند که ایران از جنگ‌افزاری که به دست خواهد آورد، برای مقاصد صلح‌آمیز بهره خواهد برد».

دولت آمریکا کارزاری وسیع را پیش می‌برد تا مانع از پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی شود.

براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که در حمایت از توافق اتمی صادر شد، تحریم تسلیحاتی ایران در اواخر مهر ماه پایان می‌یابد. آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده که خواستار لغو نشدن این تحریم‌ها است.

آقای پومپئو ۱۶ تیر ماه گفته بود کشورهای خاورمیانه خواستار تمدید تحریم‌ها هستند و «شورای امنیت باید به حرف آنها گوش کند».

او در روز جمعه در نشست خبری تلفنی با روزنامه‌نگاران، بر «تعهد» ایالات متحده آمریکا به حفاظت از کشورهای خلیج فارس در مقابل «تهدید‌های موشکی ایران» تاکید کرد.

وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید یکی از این شیوه‌های دفاع از کشورهای منطقه، جلوگیری از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران است؛ چرا که داد و ستد سلاح با ایران «عواقب اسفناک جدی» برای خاورمیانه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا