پزشکی و سلامت

کرونا در ایران؛ ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها پُر شده است

آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس جدید کرونا در ایران باز هم رکورد شکست. مسئولان می‌گویند: کمبود شدید نیروی پرستار وجود دارد و بیمارستان‌های کشور یا پُر شده‌اند و یا در آستانه تکمیل ظرفیت‌ هستند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت؛ پنج‌شنبه ۱۹ تیر اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در ایران ۲۲۱ نفر بر اثر کووید ۱۹ جان باخته‌اند و دو هزار و ۷۹ بیمار جدید مبتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند.

۱۹ استان ایران همچنان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند که در این بین، استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی، و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار هستند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران روز پنج‌شنبه با اشاره به سیر جدید این بیماری اعلام کرد: شمار مبتلایان ۱۰-۱۹ ساله دو برابر شده است و چهار هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل بهداشتی درمانی تهرانی به کرونا مبتلا شده‌اند. او احتمال داد که حدود ۲۵-۲۰ درصد از تهرانی‌ها مبتلا به کرونا شده باشند.

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: «هم‌اکنون با کمبود جدی نیروی پرستار برای مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا مواجه هستیم».

از سوی دیگر با توجه به افزایش چشمگیر بیماران مبتلا به کووید ۱۹، از شهرهای مختلف ایران خبر می‌رسد که ظرفیت بیمارستان‌ها پُر شده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت روز (چهارشنبه) با شکایت از کمبود بودجه گفته بود:

«وزارت بهداشت از بودجه تخصیص داده‌شده برای مقابله با کرونا تنها ۳۰ درصد آن را دریافت کرده است.»

دکمه بازگشت به بالا