ایران

اظهارات جدید فرمانده سپاه پاسداران درباره کرونا؛ سکوت درباره دستگاه کرونایاب

سرلشکر، پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران در یک کنفرانس ویدئویی با همه فرماندهان استانی اظهار داشت: «ویروس کرونا سست نشده و همچنان در حال فعالیت است.

او بدون اشاره به دستگاه کرونایاب که پیشتر سپاه، ساختِ آن را ادعا کرده بود، درباره انتشار کرونا تصریح کرد که این ویروس، «هر روز جغرافیای جدیدی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما هم نباید سست شویم.»

فرمانده سپاه پاسداران افزود که براساس تجارب چند ماه گذشته این بیماری فقط از طریق همکاری و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه قابل گذر است

از زمان تایید شیوع ویروس کرونا در ایران، منابع سپاه پاسداران و نیروی بسیج از فعالیت گسترده خود در مقابله با این بیماری خبر دادند؛ اما از سوی دیگر؛ عمده‌ی این اخبار، «نمایش تبلیغاتی» یا «مداخله‌ی این نهادها» در وظایف وزارت بهداشت، عنوان شد.

اواخر فروردین‌ماه؛ فرمانده سپاه از یک دستاورد جدید با قابلیت تشخیص هوشمند کرونا رونمایی کرد و مدعی شد که این دستگاه نیازی به گرفتن خون ندارد و از راه دور آزمایش مورد نظر را انجام می‌دهد.

پیش از آن نیز رئیس دانشگاه پزشکی بقیه‌الله، وابسته به سپاه پاسداران از کشف و آزمایش داروی ضد کرونا خبر داده بود.

در مورد این اخبار گزارش جدیدی منتشر نشده است؛ فرمانده سپاه در اظهارات اخیر خود درباره کرونا نیز هیچ صحبتی از دستگاه کرونایاب نکرده است.

دکمه بازگشت به بالا