ایران

احمدی‌نژاد، شکست خورده از جنگ شورای نگهبان به جنگ یمن می رود

رویداد ۲۴ به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق برای میانجی‌گری در جنگ یمن با سران دو طرف درگیر و سازمان ملل وارد گفت‌وگو شده است، با این هدف که یک هیات میانجی‌گر را با حضور چهره‌های بین‌المللی تشکیل دهد.

کانال دولت بهار این خبر را سه‌شنبه ۱۷ تیر تایید کرده بود. منبع آگاه به روشنی توضیح نداده که آیا عربستان سعودی این دعوت را اجابت کرده است. به گفته این شخص: «فعلا فرآیندها در حال انجام است و در مرحله نخست نامه‌نگاری شده و در مرحله بعد پیگیری‌ها و بحث فنی برای تشکیل هیات میانجی انجام خواهد شد.» بر همین اساس محمود احمدی‌نژاد مکاتباتی با بدرالدین، رهبر حوثی‌های یمن و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز انجام داده است.

اکنون کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی به این خبر واکنش نشان داده اند و تعدادی از آنها به قضیه رد صلاحیت شدن محمود احمدی نژاد در انتخابات گذشته اشاره کرده و نوشته اند، احمدی نژاد که در جنگ با شورای نگهبان شکست خورده و تیمش با جناح های مختلف در نبرد است، اکنون با چه پشتوانه‌ای می خواهد به موضوع یمن ورود کند.

گفتنی است، جمهوری اسلامی با حمایت از شورشیان حوثی از جمله بازیگران قدرتمند نبرد یمن است و به تازگی از سوی سازمان ملل متهم شده است که در جریان حمله به پالایشگاه‌های نفتی عربستان، سلاح در اختیار حوثی ها قرار داده است.

دکمه بازگشت به بالا