ایرانپزشکی و سلامت

بالاترین رکورد تعداد قربانیان کرونا در ایران؛ «۲۰۰ نفر» ظرف یک روز

شمار قربانیان ویروس کرونا که در ایران مدتی دو رقمی شده بود، در هفته‌های اخیر سه رقمی شد و روز سه‌شنبه به بالاترین رکورد قربانیان کرونا در کشور رسید.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه‌شنبه ۱۷ تیر اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ نفر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و ۲۶۳۷ مبتلای جدید نیز شناسایی شد.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران؛ با احتساب آمار جدید، شمار رسمی جان باختگان کرونا در ایران به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسیده است.

آمار روزانه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران در حالی اعلام می‌شود که تردیدهای جدی نسبت به درستی گزارش‌های رسمی مقام‌های جمهوری اسلامی وجود دارد و بررسی‌های غیررسمی، حاکی از مرگ چند برابر آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت است.

با آنکه وزارت بهداشت ایران به طور مکرر، بروز موج دوم کرونا در ایران را رد کرده، اما سعید نمکی، وزیر بهداشت گفته: در حالی که با «سختی» توانسته بودیم «مرحله اول» بیماری را پشت سر بگذاریم، «پیک جدید» کرونا در کشور بروز کرده است.

در حالی که وزارت بهداشت ایران، مردم را به‌دلیل بی‌اعتنایی به محدودیت‌های ناشی از کرونا متهم می‌کند، اما گفته می‌شود که بازگشایی‌ها و عادی‌سازی شرایط، عامل اصلی بی‌توجهی شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی‌ست.

دکمه بازگشت به بالا