حقوق بشر

روزنامه اسرائیلی: اتحادیه اروپا فهرستی از تحریم‌ها را علیه اسرائیل پس از الحاق کرانه باختری آماده کرده است

روزنامه عبری‌زبان «يديعوت أحرونوت» اعلام کرد در صورت اقدام تل‌آویو در الحاق کرانه باختری، اتحادیه اروپا فهرستی از تحریم‌ها را برای اعمال علیه اسرائیل آماده کرده است.

این روزنامه افزوده است: اتحادیه اروپا در حال بررسی متوقف‌سازی پرداخت اعتبارات مالی به برنامه‌ی‌ پژوهش‌های علمی اسرائیل در کنار تعلیق برنامه‌های تبادل دانشجو میان طرفین و ممانعت از سفر وزرای امور خارجه اروپا به تل‌آویو است.

این روزنامه عبری‌زبان ادامه داد: اسرائیل امکان دارد میلیاردها یورو که اتحادیه اروپا سالانه به برنامه‌های پژوهش علمی اسرائیل پرداخت می کند را از دست دهد.

يديعوت أحرونوت تصریح کرد: هیات اسرائیلی در مقر اتحادیه اروپا به سند محرمانه‌ای دست پیدا کرده است که این اتحادیه آن را آماده کرده و شامل تحریم‌های پیشنهادی برای اعمال علیه اسرائیل در صورت الحاق کرانه باختری حتی به صورت محدود را شامل می شود.

این روزنامه اظهار داشت: تل‌آویو همچنین به اطلاعاتی از طرح تحریمی اتحادیه اروپا از رهگذر گفت‌وگوهای دیپلمات‌های اسرائیلی با کارمندان مقر اتحادیه اروپا در بروکسل به دست آورده اند.

يديعوت أحرونوت نوشت: تداوم اظهارنظرهای رهبران اسرائیلی برای اجرای طرح الحاق منجر به تشدید تنش میان تل‌آویو و ریاست اتحادیه اروپا در بروکسل شده است و کشورهای اروپایی نظیر بریتانیا که «دوست» اسرائیل به شمار می روند، ضمن ابراز تاسف نسبت به پیامدهای آن هشدار داده اند.

در همین رابطه، منابع اسرائیلی گزارش دادند که واشنگتن و تل‌آویو درخصوص اجرای طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی در ماه سپتامبر به توافق‌ رسیدند، اما نگرانی سران تل‌آویو از تشدید اوضاع امنیتی در غزه و عکس‌العمل نیروهای‌ مقاومت به این طرح، باعث شده این رژیم تصمیم به اجرای آن به صورت تدریجی بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا