ایران

آیا اسرائیل در پشت انفجار در سایت نطنز قرار دارد؟

به گزارش شبکه جهانی کلمه، شبکه فرانسوی “آی ۲۴” نوشته است: اسرائیل در پشت انفجار در سایت نطنز قرار دارد.

براساس این گزارش، عکس انتشار یافته توسط سازمان انرژی اتمی ایران در تاریخ ۲ ژوئیه سال ۲۰۲۰ ، تخریب سالن مونتاژ سایت هسته‌ای نطنز را نشان می دهد. یک عضو سپاه هم می گوید: از مواد منفجره استفاده شده است.

یک مقام اطلاعاتی در خاورمیانه روز یکشنبه به “نیویورک تایمز” گفت: انفجاری که به ساختمان مرکز مونتاژ سانتریفیوژ در سایت هسته ای نطنز ایران آسیب رسانده است ، توسط اسرائیل انجام گرفته است.

وی به شرط ناشناس بودن گفت که انفجار روز پنجشنبه در سایت نطنز ناشی از یک “بمب قدرتمند” بوده است.

یکی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران نیز گفت که از یک سیستم انفجاری استفاده شده است ، اما کسی را به عنوان مسئول معرفی نکرده است.

در مقابل ، یک مقام امنیتی اطلاعاتی در خاورمیانه گفت که اسرائیل با انفجارهایی که در سایر سایت های ایران در هفته گذشته اتفاق افتاد، ارتباطی نداشته است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران (OIEA) روز یکشنبه گفت: انفجار هفته گذشته در نیروگاه هسته ای نطنز می تواند به طور قابل توجهی سرعت تولید سانتریفیوژهای هسته ای را کند نماید.

وی افزود: این سایت خسارت قابل توجهی را متحمل شده است ، چرا که مقامات ایران اخیراً قصد داشتند تجهیزات پیشرفته‌تر خود را در این مکان راه اندازی کنند.

دکمه بازگشت به بالا