خاورمیانه

چه گروهی پشت حمله موشکی ناموفق به سفارت آمریکا در بغداد بود؟

به گزارش سایت اینترنتی شبکه الحره، سامانه ی پدافند هوایی آمریکا روز یکشنبه ، بعد از گذشت مدت کوتاهی از نصب آن، یک حمله موشکی به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را دفع نمود.

بخش رسانه ای امنیتی اعلام کرد که موشک منهدم شده از نوع کاتیوشا بوده و از نقطه ای در منطقه علی الصالح در بغداد به سوی منطقه سبز شلیک شده بود، ولی پس هدف قرار گرفتن آن توسط سامانه ی پدافند هوایی در نزدیکی یکی از منازل مسکونی در قناه بلادی سقوط و باعث زخمی شدن یک کودک و ایجاد خساراتی به منازل شد.
همچنین در منطقه ام العظام یک قبضه موشک کاتیوشا و یک ایستگاه پرتاب کشف و ضبط گردید که بعدها معلوم شد این موشک به سوی پایگاه نظامی التاجی شمال بغداد، هدف گیری شده بود.

لازم به ذکر است که سفارت آمریکا روز شنبه اولین آزمایش بر روی سامانه پدافند موشکی خود که جهت تأمین امنیت سفارت و محیط اطراف آن در مقابل حملات موشکی طراحی شده، را انجام داد.

از سوی دیگر، هشام الهاشمی تحلیلگر امور امنیتی می گوید: سامانه پدافند جدید آمریکا از نوع سنتوریون C-RAM با برد کوتاه است که برای دفع حملات گلوله ی توپ، خمپاره و موشک کاتیوشا طراحی و ساخته شده است.

گروه ستیزه جوی عصبه الثائرین مسؤولیت حمله ی ناموفق به منطقه ی سبز را به عهده گرفت.

یک منبع امنیتی به الحره گفت: گروه ستیزه جوی عصبه الثائرین، یک سازمان زیر مجموعه ای حزب الله عراق طرفدار ایران است که تعداد اعضای آن ۲۵۰ تا ۵۰۰ نفر برآورد می شود. این گروه مسؤولیت حمله موشکی به پایگاه نظامی التاجی در مارس گذشته را نیز به عهده گرفت.

شایان ذکر است که به ندرت پیش می آید که گروهی مسئولیت چنین حملاتی را به عهده می گیرند، اما آمریکا گروههای ستیزه جوی عراقی طرفدار ایران را مسؤول این حملات می داند.

دکمه بازگشت به بالا