ایرانپزشکی و سلامت

رئیس شورای شهر تهران: تهران دست‌کم ۲۹ هزار ساختمان «ناایمن» دارد

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران یکشنبه ۱۵ تیر در جلسه این شورا اعلام کرد: در تهران دست‌کم ۳۳ هزار ساختمان «ناایمن» وجود دارد.

محسن هاشمی اضافه کرد: «بعد از حادثه پلاسکو ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده است اما ما به تنهایی امکان مقابله با این ساختمان ها را نداریم و مقرر شد تا با همکاری دستگاه قضایی این مشکل رفع شود».

رئیس شورای شهر تهران به این‌که دستگاه قضایی چگونه به غیرایمن بودن ساختمان‌ها رسیدگی کرده است، اشاره نکرد و تنها اظهار داشت: از آن زمان تاکنون فقط ۲۰۰ ساختمان ایمن شده و ۳هزار ساختمان در مسیر ایمن‌سازی قرار دارند. اما ۲۹ هزار ساختمان «هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند».

رئیس شورای شهر تهران به آتش‌سوزی هفته گذشته در کلینیک سینا اطهر تهران اشاره کرد و گفت: «چهار دستگاه وزارت بهداشت، شهرداری، وزارت کار و مالک در وقوع این حادثه مسئولیت داشته‌اند و باید پاسخگو باشند».

پیش از او زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران روز ۱۲ تیر گفته بود حدود ۳۵۰ ساختمان ناایمن با خطر ریسک بالا در سطح این شهر وجود دارد و باید به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

سه‌شنبه ۱۰ تیر آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک درمانی سینا اطهر در شمال تهران به مرگ دستکم ۱۹ نفر از بیماران و کادر درمان کلینیک منجر شد.

دکمه بازگشت به بالا