ایرانپزشکی و سلامت

لو رفتن یک سند نشان میدهند که در خوزستان ۱۱ هزار نمونه تست کرونا گم شده است

سندی در فضای مجازی منتشر شده که نشان میدهد، ۱۱ هزار نمونه تست کرونا در استان خوزستان گم شده است. این در حالی است که مقامات بهداشتی این استان  گم شدن نمونه های تست‌کرونا را تکذیب کرده و تلاش کرده‌اند  آن را مخفی کنند. وضعیت شیوع کرونا در خوزستان از چند هفته قبل قرمز  اعلام شده است.

این سند نشان می‌دهد با وجود تکذیب مسئولان،  پرونده قضایی محرمانه برای مفقود شدن ۱۱ هزار تست کرونا در خوزستان تشکیل شده است.

پیشتر و در پی  انتشار سخنان محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه درباره «مفقود شدن ۱۱ هزار تست کرونا»، مقام‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز «مفقود شدن تست‌ها» را تکذیب کرده بودند.

در این سند که به امضای حسین عابدپور، بازپرس شعبه ۱۹ دادسرای عمومی و انقلاب اهواز رسیده خطاب به نماینده وزیر بهداشت در استان خوزستان آمده است: با توجه به مطرح شدن پرونده کلاسه ۹۹۰۰۲۱۱ با  موضوع مفقودی ۱۱ هزار نمونه تست کرونا و ارجاع موضوع به این شعبه، دستور فرمایید به صورت محرمانه و در اسرع وقت از سامانه‌های موجود به سوالات ذیل در بازه زمانی ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان  خوزستان تا تاریخ ۲۹ خرداد ۹۹ پاسخ داده شود.

گفتی است، این سند برای اولین بار توسط تلوزیون ایران اینرنشنال منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا