ایرانجهان

جوزپ بورل از درخواست ایران برای فعال شدن مکانیسم حل اختلاف برجام خبر داد

دیروز جمعه ۱۳ تیرماه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نامه جواد ظریف در خصوص درخواست برای فعال کردن مکانیسم حل اختلافات را دریافت کرده است.

جوزپ بورل در این رابطه نوشته است: امروز نامه‌ای از وزیر امور خارجه ایران دریافت کردم که در آن نگرانی‌های ایران در مورد مسائل مربوط به اجرای برجام توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا را در قالب کمیسیون مشترک حل اختلافات از طریق “مکانیسم حل اختلاف” براساس بند ۳۶ ارجاع می داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرده است: همانگونه که قبلا هم گفتم، «مکانیسم حل اختلاف» مستلزم تلاش فشرده و با حسن نیت همه طرف‌هاست. به عنوان هماهنگ کننده «کمیسیون مشترک»، از همه طرف‌های حاضر در برجام انتظار دارم که این فرایند را با چنین روحیه‌ای در چارچوب برجام در پیش بگیرند.

در همین زمینه، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید، به دنبال اقدام سه دولت اروپایی (آلمان، بریتانیا و فرانسه) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی ناشی از برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، محمد جواد ظریف این نامه را برای جوپ بورل فرستاده است.

دکمه بازگشت به بالا