ایران

سازمان انرژی اتمی: مرکز پزشکی سینا فاقد مواد پرتوزا است

به‌دنبال انتشار این شایعه در تهران که در اثر انفجار مرکز پزشکی سینا اطهر مواد پرتوزا در سطح پایتخت پخش شده است، سازمان انرژی اتمی ایران این شایعه را تکذیب کرد.

دفتر حفاظت در برابر اشعه مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مرکز پزشکی سینا اطهر فاقد مواد پرتوزا است.

در اطلاعیه این دفتر آمده است: «کلینیک سینا اطهر در نزدیکی میدان قدس تهران که دچار انفجار و حادثه شد، بر اساس سوابق و مجوزهای صادره این دفتر، فاقد مواد پرتوزا برای مقاصد تشخیص و درمان بوده است. این مرکز خدمات پزشکی صرفا دارای دستگاه‌های تصویربرداری و رادیولوژی با مجوز معتبر می‌باشد.»

در ادامه این اطلاعیه به این نکته اشاره شده است که «دستگاه‌های مولد پرتو، از منظر حفاظت در برابر اشعه در زمان وقوع حوادثی نظیر آتش‌سوزی، خطری برای امدادگران و عموم مردم ایجاد نمی‌کند.»

شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر کلینیک درمانی «سینا مهر» واقع در خیابان شریعتی تهران در پی یک انفجار دچار آتش‌سوزی شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشته شدن دست‌کم ١٩ نفر در جریان این حادثه خبر داد. پس از آن اعلام شد که تعداد کشته‌شدگان به ۲۱ نفر رسیده و علت انفجار هم «دپوی کپسول اکسیژن در اتاق عمل» بوده است.

دکمه بازگشت به بالا