ایرانحقوق بشر

وکلای سه محکوم به اعدام اعتراضات آبان از نداشتن دسترسی به پرونده موکلانشان انتقاد کردند

وکیلان سه تن از بازداشت‌‌شدگان در ارتباط با اعتراضات سراسری آبان‌‌ماه که به اعدام محکوم شده‌اند، در نامه سرگشاده‌ای، اقدامات قوه قضائیه برای ممانعت از روند دادرسی عادلانه در خصوص پرونده‌های موکلان خود را «غیرقانونی» توصیف کردند و خطاب به سخنگوی قوه قضائیه، از این قوه خواستند به آنها فرصت دهد تا بتوانند از حقوق موکلان خود دفاع کنند.

به‌ گزارش پایگاه خبری «وکلا پرس»، وکیلان امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی در نامه خود آورده‌اند: «خانواده موکلان و شخص آنها، مکررا هر گونه ارتباط با گروهک‌های فعال در خارج از کشور را انکار کرده و متهمان اظهار داشته‌اند که این اقاریر در شرایط غیرعادی اخذ شده است.»

این وکلا در ادامه اعلام کرده‌اند که بدون اینکه بخواهند نفیا یا اثباتا اظهار نظری در مورد ماهیت پرونده داشته باشند، پیشنهاد می‌کنند اجازه ورود به پرونده به وکیلان انتخابی داده شود تا نحوه تکمیل پرونده در دادسرا و کیفیت رسیدگی در دادگاه بدوی را بررسی کرده و از موکلان خود دفاع کنند.

بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری پیش‌تر با انتشار فیلمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام گفته بود که وکیل امیرحسین مرادی است. بنا به گفته این وکیل دادگستری؛ مصطفی نیلی، حسین تاج و خانم مرادی از دیگر وکلای دادگستری هستند که وکالت پرونده سه زندانی سیاسی محکوم به اعدام اعتراضات آبان‌ ماه را بر عهده گرفته‌اند.

در حال حاضر پرونده قضایی امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی در دیوان عالی کشور است.

منابع نزدیک به خانواده این بازداشت‌شدگان می‌گویند: هر سه متهم زیر شکنجه وادار به اعتراف شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا