ایرانحقوق بشر

واکنش نهادهای بین المللی به حکم اعدام برای زم؛ عفو بین‌الملل و گزارشگران بدون مرز اعتراض کردند

صدور حکم اعدام برای روح الله زم، مدیر مسئول آمدنیوز واکنش نهادهای بین المللی حقوق بشری را نیز برانگیخته است. از جمله گزارشگران بدون مرز و عفو بین‌الملل حکم اعدام آقای زم را محکوم کرده‎‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد روح‌الله زم به جرم « افساد فی الارض» به اعدام و در موارد اتهامی دیگر که مصداق «افساد فی‌الارض» تشخیص داده نشده به حبس محکوم شده است.

دیروز سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه‌ای با انتقاد از روند برگزاری دادگاه و صدور حکم اعدام برای مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، خواستار لغو مجازات اعدام علیه این شهروند ایرانی شد.

رضا معینی مسوول دفتر ایران و افغانستان گزارشگران بدون مرز در این باره گفت: روح‌الله زم پس ربوده شدن و بازداشت غیرقانونی، در دادگاهی ناعادلانه به مجازات غیر انسانی مرگ محکوم شده است. ما خواهان لغو فوری این حکم از سوی مقامات قضایی هستیم.

سازمان عفو بین‌الملل نیز با انتشار پیامی در حساب توییتر خود، با وحشیانه توصیف کردن مجازات اعدام، خواهان لغو حکم روح‌الله زم از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران شد.

گفتنی است، دادگاه درحالی برای آقای زم حکم اعدام و حبس صادر کرده است که او در نزد قاضی صلواتی، بارها از اعتراف زیر شکنجه شکایت کرد.

دکمه بازگشت به بالا