خاورمیانه

عادل الجبیر بر ضرورت مقابله با اعمال جنایتکارانه ایران تأکید کرد

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه کشور سعودی و برایان هوک، نماینده ی ویژه ی آمریکا در امور ایران بر ضرورت مقابله با اعمال جنایتکارانه ی ایران تأکید کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی العربیه، آقای الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با هوک، اظهار داشت: ایران گروه های تروریست را در سوریه و جهان مسلح می کند و از حوثی های یمن که ۱۶۵۹ حمله علیه غیر نظامیان در کشور سعودی انجام داده اند، حمایت می کند.

وی افزود: ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم است که با باندهای مواد مخدر در جهان همکاری می کند.

وی تصریح کرد: رفع تحریم فروش سلاح علیه ایران می تواند سیاست های خصمانه ایران را گسترش دهد. ما با مقامات آمریکایی اعمال جنایتکارانه ایران را بررسی نمودیم و در جهت تمدید تحریم فروش سلاح به ایران، همکاری می کنیم.

برایان هوک، نماینده ویژه ی آمریکا نیز اظهار داشت: تحریم فروش سلاح علیه ایران نباید لغو شود، چون این کشور تلاش میک ند تا برنامه ی تسلیحاتی خود را گسترش داده و به گروه های وابسته به خود در منطقه، سلاح صادر کند. لغو تحریم ها موجب افزایش ناامنی در منطقه می شود.

وی از حمایت سیاسی و اقتصادی کشور سعودی از یمن هم قدرانی نمود و تصریح کرد: کشور سعودی همه نوع کمک را به یمن ارائه می دهد و برای رفاه شهروندان خود سرمایه گذاری می کند، اما در منطقه رژیم های همچون ایران وجود دارند که اموال ملل خود را به غارت می برند.

هوک از شورای امنیت خواست تا به اظهارات کشورهای منطقه مبنی بر تمدید تحریم فروش سلاح به ایران، گوش فرا دهد.

همچنین طرفین سعودی و آمریکایی در مورد مسائل مهم مشترک به ویژه سیاست های خصمانه ایران و تحقق ثبات و امنیت در منطقه بحث و تبادل نظر نمودند.

دکمه بازگشت به بالا