ایران

پیام کاک حسن امینی درباره جان باختن سه جوان کُرد در جریان اطفای حریق جنگل‌های پاوه و اورامانات

استاد، کاک حسن امینی؛ حاک شرع مردمی کردستان، در پیامی که در کانال تلگرامی وی منتشر شده، به جان‌باختن سه فعال محیط زیست در جریان اطفای حریق جنگل‌های پاوە و هەورامان (اورامانات) واکنش نشان داد و تصریح کرد: «همه آگاهند که پرپر شدن جوانان ما بر اثر اینگونە حوادثِ ناگوار و جانگداز، پیشینەای دیرین دارد.»

حاکم شرع مردمی کردستان با اشاره به «دەها مورد جان‌باختن کولبران برای تٲمین نان باشلیک مستقیمِ مسئولین حفاظت از مرز و  جان آنان»، یادآور شده که «تکرار این دست تراژدی‌های دردناک در کردستان بە امری عادی تبدیل شده است!».

استاد، کاک حسن امینی؛ در عین حال تاکید کرده که «فراهم نمودن مشاغلِ عادی جهت تٲمین نان، نە بە قیمت از دست دادن جان؛ و نیز اطفاء حریق و نجات غریق و امثال آن، با استفاده از ابزار مدرن و پیشرفتەی روز، در تمام دنیا از وظایف اصلی دولت‌هاست و نباید با بی‌تدبیری، مردم را طعمەی آتش و آب ساخت».

گفتنی‌ست: مختار خندانی، بلال امینی و یاسین کریمی؛ سه جوان کُرد و فعال محیط زیست بودند که در جریان خاموش کردن آتش جنگل‌های پاوه و اورامانات جان خود را از دست دادند.

در همین حال خبرگزاری ایلنا، روز سه‌شنبه، دهم تیر، به‌نقل از فریدون یاوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های پاوه برای ششمین روز متوالی خبر داده است.

دکمه بازگشت به بالا