ایرانتازه‌های سیاسی

ادامه حمله به موسوی خوئینی‌ها: «خامنه‌ای در وضعیت اقتصاد هیچ مسئولیتی ندارد»

در ادامه واکنش‌ها به نامه انتقادی محمد موسوی خوئینی‌ها به علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران؛ احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، مدعی شد: علی خامنه‌ای در عرصه اقتصادی مسئولیتی ندارد و قوه مجریه مسئول مشکلات اقتصادی‌ست.

این در حالی است که قوای سه‌گانه در ایران و نیز شمار گسترده‌ای از نهادهای اقتصادی و غیراقتصادی مؤثر بر اقتصاد مستقیماً زیر نظر رهبر رژیم حاکم بر ایران قرار دارد و با تصمیمات او اداره می‌شوند.

موسوی خوئینی‌ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز، در نامه سرگشاده خود که هفتم تیرماه منتشر شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، نوشته بود: «این اوضاعِ غیرقابل دوام» مربوط به «شیوه مدیریت در بالاترین سطح» است.

احمد خاتمی در واکنش به این نامه همچنین با تأکید بر اینکه آیت‌الله خامنه‌ای «در این عرصه هیچ مسئولیتی قانوناً ندارد»، همچنین مدعی شده که با این حال، «با مدیریت او ایران در مرتبه هفدهمین اقتصاد برتر جهان قرار گرفته است».

عضو هیئت رئیسه خبرگان به منبع ادعای خود اشاره نکرد، اما گزارش‌ مطالعات اقتصادی اکونومیست نشان می‌دهد که اقتصاد ایران در دو سال اخیر «وضعیت بسیار بدی» داشته و در سال جاری در فهرست پنج کشوری قرار دارد که بدترین عملکرد اقتصادی را در جهان دارند.

دکمه بازگشت به بالا