ایرانپزشکی و سلامت

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی: سرعت شیوع کرونا در حال افزایش است

تدروس ادهانوم، دبیرکل ‌سازمان بهداشت جهانی، گفته است که با وجود پیشرفت‌های صورت‌گرفته در برخی کشورها در مقابله با کرونا، سرعت همه‌گیری در حال افزایش است.

تدروس با بیان اینکه «این همه‌گیری با پایان خود فاصله زیادی دارد»، اضافه کرد: «بیشتر مردم هنوز در معرض این بیماری آسیب‌پذیرند و این ویروس فضاهای زیادی برای انتشار دارد.»

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر لزوم تمرکز کشورها بر ردیابی موارد ابتلا به کرونا بیان داشت: «با توجه به تجربه این سازمان در ردیابی ابولا در زمان شیوع این بیماری در مناطق دورافتاده آفریقا هیچ بهانه‌ای برای عدم ردیابی وجود ندارد و هر کشوری که بگوید کار ردیابی سخت است عرض ناموجهی آورده است.»

تدروس همچنین از تصمیم سازمان بهداشت جهانی برای اعزام یک تیم تحقیقاتی در هفته آینده به چین برای ریشه‌یابی علت شیوع کرونا سخن داده است.

هم‌زمان یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ناتینگهام بریتانیا از شناسایی ویروس جدید آنفلوانزای خوکی در چین با قابلیت همه‌گیری جهانی خبر داده است.

همچنین بر اساس مطالعه‌ای که در مجله مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا منتشر شده این ویروس قابلیت انتقال از خوک به انسان را دارد.

دکمه بازگشت به بالا