ایرانتازه‌های سیاسی

نامه خوئینی‌ها به خامنه‌ای موجی از انتقادات را برانگیخت

پس از آنکه محمد موسوی خوئینی‌ها در نامه ای سرگشاده‌ به علی خامنه‌ای، ضمن تحلیل مختصری از وضعیت کنونی جامعه، خواستار تغییر رویکرد مسئولان شد، اکنون نامه او با موجی از واکنش‌ها در میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مواجه شده است.

موسوی خوئینی‌ها در نامه‌ سرگشاده خود به رهبر جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که از نگاه مردم، مسئولیت اوضاع کنونی با عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی است.

حال شماری از انتقادهایی که به این نامه از جانب أصولگرایان منتشر شده با لحنی توهین‌آمیز است و برخی هم او را متهم کرده‌اند که در راستای خواست “دشمنان اسلام و انقلاب” عمل کرده است.

سعید رضوی فقیه در گفت‌وگو با انصاف‌نیوز نامه خوئینی‌ها را “تاثیرگذار” ندانسته و گفته است: «آقای موسوی خوئینی‌ها نشان داده بازیگر سیاسی پشت پرده است که هرچند سال یکبار از غیبت صغری ظهور و صحبت‌هایی را از موضع یک رهبر جریان‌ساز با کلی‌گویی مطرح می‌کند و دوباره در پرده غیبت پنهان می‌شود.»

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب هم می‌گوید او درنیافته که موسوی خوئینی‌ها این نامه را با انگیز‌ه سیاسی نوشته یا خواسته از این طریق به وظیفه دینی خود عمل کرده و هشدار دهد.

صادق زیباکلام نیز در باره این نامه گفته است، چنین نقدهایی عجیب و تازه نیست اما پرسش او این است که چرا نگارنده در زمان وقوع اتفاقاتی مانند آنچه که در سال‌های ۷۶، ۹۶ و ۹۸ رخ داد چنین واکنشی نشان نداده و سکوت کرده است؟

دکمه بازگشت به بالا