ایران

واکنش ربیعی به نامه روسای کمیسیون‌های مجلس: آنچه نمی‌پسندید محصول کردار همه قواست

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در واکنش به نامه انتقادی روسای ۱۲ کمیسیون تخصصی‌ مجلس به حسن روحانی، طی یادداشتی که در رسانه‌های ایران منتشر شد، نوشته است: «آنچه که شما امروز نمی‌پسندید محصول کردار همه قوا، نهادها و شوراهایی‌ست که سهمی در حکومت داشته و دارند، هیچ‌کس از نپذیرفتن بار این مسئولیت طرفی نمی‌بندد و گرهی نمی‌گشاید.»

سخنگوی دولت روحانی، لحن این نامه را «غیرسازنده» و ادبیات آن را «چالش‌برانگیز» خوانده و افزوده است: «نامه چنان نگاشته شده که گویی هیچ‌یک از امضاکنندگان سابقه عضویت در مجالس و دولت‌های گذشته را نداشته‌اند.»

سخنگوی دولت با تایید بحران کنونی اقتصاد ایران، خواستار اصلاح و تصویب قوانین ناظر بر بانکداری شد.

او همچنین خطاب به این نمایندگان مجلس نوشت: «در دام مسیرهای غلط طی‌شده قرار نگیرید. بیایید تصمیم بگیرید که هیچ فردی را به هیچ مدیر دولتی معرفی و تحمیل نکنید. در عزل و نصب‌های مدیران و شرکت‌های منطقه‌‌ای دخالت نکنید. و متعهد شوید سوال و استیضاح که انجام می‌دهید و امضا می‌کنید به همان دلیلی باشد که آن را امضا کرده‌اید.»

پیشتر روسای کمیسیون‌های مجلس در نامه‌ای به رییس جمهوری ایران خواستار تغییر روند مدیریت هفت سال گذشته شدند و نوشتند: مجلس یازدهم «با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمان‌های خود خواهد ایستاد؛ پس بنای آنچه سابقا با مجلس داشته‌اید را کنار بگذارید».

دکمه بازگشت به بالا