خاورمیانه

شرق سوریه، همزمان با حضور قاآنی در منطقه مورد حمله هوایی قرار گرفت

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: در تازه‌ترین حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه در شامگاه شنبه هفتم تیر، دستکم شش تن از نیروهای هم‌پیمان با ایران کشته شده‌اند. چهار تن از کشته‌ها هویت سوری داشته‌اند.

این حمله علیه شبه‌نظامیان مستقر در دهکده عباس در منطقه البوکمال، در مرز استان شرقی دیرالزور سوریه، رخ داده است.

حمله نسبت‌داده‌شده به اسرائیل ساعاتی پس از انتشار گزارشی در خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، در خصوص سفر تازه اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به این منطقه مرزی انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم که غروب شنبه این گزارش را به نقل از گزارشگر امور دفاعی خود منتشر کرده بود، پس از دقایقی آن را از خروجی خود حذف کرد اما در رسانه‌های اسرائیلی و خبرگزاری رویترز بازتاب یافته بود.

از زمان کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس، به دست نیروهای آمریکا در روز ۱۳ دی‌ماهِ سال گذشته، این ظاهراً دومین بار است که رسانه‌های ایران گزارش‌هایی در مورد حضور جانشین او در سوریه منتشر می‌کنند.

در حالی که حمایت نظامی و مالی ایران از رژیم بعثی سوریه، اعتراض شدید مردمی در ایران را در پی داشته است، اما نظام تهران مدعی‌ست که در سوریهف «حضور مستشاری» دارد.

با این حال؛ گزارش‌‌ها از سوریه، حاکی‌ست که حلقه‌ی نفوذ ایران در آن کشور، به‌شدت محدود شده است و رژیم بعثی اسد، اتحاد با روسیه را بر نظام تهران ترجیح داده است.

دکمه بازگشت به بالا