اقتصادیایرانتازه‌های سیاسی

پس از حمایت خامنه‌ای؛ صادق لاریجانی خود را پیشرو در مبارزه با فساد توصیف کرد

همزمان با برگزاری ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون صادق لاریجانی در قوه قضاییه، رئیس پیشین دستگاه قضایی خود را «پیشرو در مبارزه با فساد» توصیف کرد.

یک روز پس از آنکه علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران؛ آغاز «مبارزه با فساد» را به دوره ریاست صادق آملی لاریجانی در دستگاه قضایی نسبت داد، آملی لاریجانی در نامه‌ای به خامنه‌ای از «بیانات حکیمانه و الطاف کریمانه» او نسبت به خودش تشکر کرد و نوشت: « در هر دو دوره قبلی قوه قضاییه مبارزه با فساد را «با قاطعیت تمام» دنبال کرده است.

در حال حاضر؛ اکبر اتباعی طبری، معاون اجرایی صادق لاریجانی در قوه قضاییه به اتهام فساد مالی و ارتشاء محاکمه می‌شود. لاریجانی پیش از این؛ اتهامات او را «کذب محض» و «پروژه تخریب» خودش خوانده بود. وی، در حال حاضر و پس از حمایت خامنه ای مدعی شده که «هیچگاه از هیچ فرد فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد».

خامنه‌ای روز (شنبه هفتم تیر) گفته بود: «حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضاییه به‌ خوبی مشاهده می‌شود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آملی لاریجانی آغاز شد و ایشان، هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع‌کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد.»

این سخنان در حالی بیان شد که نه فقط منتقدان خامنه‌ای؛ بلکه برخی از «اصول‌گرایان» هم خواستار رسیدگی به نقش صادق آملی لاریجانی در فساد و ارتشاء در قوه قضاییه شده‌اند.

علاوه بر این ماجرای حساب‌های بانکی قوه قضاییه نیز در سال‌های گذشته خبرساز شد.

دکمه بازگشت به بالا